024

کارم شده دیدن فیلمایی که همیشه قهرمان داستان به طرف میرسه و یه لب خیلی عاشقانه هم از هم میگیرن ! نمی فهمم چرا چیزی حدود ۸۰٪ فیلما (بخصوص هالیوودی) باید خوب تموم بشه ! از یه کی شنیدم که تو هالیوود هم یه چیزایی مثل ارشاد دارن که توی ساختن فیلم چندتا نکته رو چک می کنن اول اینکه تو همه ی فیلمای هالیوودی که کمپانی های معروف کله گنده می سازن باید حتا اگر شده برای یک لحظه پرچم آمریکا نشون داده بشه حالا به هر بهانه یی و مورد دیگه اینکه اکثر فیلما باید خوب تموم بشه یا به قول خودشون "Happy ending" بخاطر آثار منفی که میتونه رو جامعه بذاره. نمی تونم بگم این دوتا مورد خوبن یا بد. ولی منی که خیلی فیلم می بینم بعضی وقتا خسته کننده میشه که همه ی فیلما خوب تموم میشن . چون در واقعیت دقیقا عکس این قضیه صادقه. 

امروز چهارمین فیلم رو در عرض سه ساعت نصفه ول کردم . حتا تو بعضی از داستانای واقعی که از روش فیلم می سازن هم تحریف میشه و آخرشون خوب تموم میشه . در اینکه هالیوود تبدیل شده به یه جور وسیله برای جابجا شدن مبلغ های کلان شکی نیست ولی همین هالیوود فیلمای درست حسابی کم نداشته، البته به لطف کارگردانا و سناریوهای فوق العاده و باقی عوامل مثل بازیگر و تجهیزات و غیره ؛ ولی هرچی که هست چه خوب چه بد چه پوچ و بی محتوا چه غنی و پر محتوا، خالق بیشترین و بهترین فیلمای دنیا بوده و هست . از نظر من .  

شاید بعضی ها در ظاهر بگن که هالیوود رو قبول ندارن و چه می دونم اسم چندتا غول سینما مثل برگمن ، کیشلوفسکی ، کوبریک و ... فقط یاد گرفته باشن و نهایتا چندتا از کاراشون دیده باشن . ولی قبول کنیم هر دوره یی یه سبک و سیاق خاصی رو دنبال میکنه و ساختن فیلم هایی که برای همه دوره یی باشن خیلی سخته که هالیوود از این دست محصولات بیشتر از بقیه داشته . هرچند رکورد بدترین محصولات هم فکر کنم همین هالیوود داره . (البته فکر کنم سینمای امروز ایران داره به سرعت ازش سبقت میگیره اگه سالی یکی دوتا ترمز مثل "جدایی نادر از سیمین" نداشته باشه)  

 

 از این به بعد یه موضوع بندی جدید اضافه کردم. شاید یه کم بی ربط به وبلاگم باشه ولی چرا که نه.  

 

فیلم پیشنهادی : Mr.Nice

نظرات 14 + ارسال نظر
بغض هزار ساله دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:44 ب.ظ

نقد خوب و همه جانبه یی بود...
تو بلاگ دوستمون ـزنده به گورـ هم مطالبی رو اشاره کرده که خوشمان آمد...
به نظر من که سالی یه فیلم مثه جدایی نادر ...ساخته بشه کافیه که بگیم مام سینما داریم :X

مرسی از معرفی دوستمون.

حسین رها دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:56 ب.ظ http://Www.sabz-raha1.blogsky.com

تو با حسام؛با هم جور در میاید!

چطور ؟‌ :)

آغازی دیگر سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ب.ظ http://start2.blogsky.com

واقعیت تلخ را که هر روز می بینیم پس حداقل فیلمها خوب تموم بشه.

یه جور گول زدن یا رویا پردازی ، همین اعصابمو خورد می کنه.

اوالونا سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.jirjirakmirza.blogsky.com

این فیلما جوون میدن واسه وقتایی که گند عالم زندگی آدمو ورداشته بعد می خوای به هیچی فکر نکنی..اصلا فیلمی ببینی که هیچ چرخدنده ای تو مغزت یه ذره هم جم نخوره! اتفاقا خیلی وقتا مفیدن! مثل گاهی وقتا که با آهنگ شهرام شب پره یه دفعه بی مقدمه می پری وسط قر میدی...بیخیال همه ی گندای دنیا!

اتفاقا نظر من عکس اینه. در حال حاضر گندترین روزای زندگیم و با دیدن این دست فیلما گندتر هم میشه. شاید منظور همدیگه رو خوب نفهمیدیم. ولی منظورم کلا فیلمایی بود که خوب تموم میشن حالا چه درام باشه چه رومنس باشه و حتا اکشن ها هم همه خوب تموم میشن . فکر کنم بعضی فیلمای ترسناک یا بعضی فیلم هایی که بر اساس واقعیت ساخته میشن فقط پایانشون واقعی باشه. ولی در مجموع ایرادی هم نیست. گاهی آدم حوصله ش سر میره وقتی از ده تا فیلم که دیده هر ده تا خوب تموم میشن.

کافه باران سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:39 ب.ظ http://man-baranam.blogfa.com

به فیلمایی هم که تلخ و حقیقی تموم میشن
درجه ی کیفی پایین میدن !!

نه صرفا همیشه. خیلی از فیلمایی که جوایز رو درو کردن بر اساس واقعیت بودن .

تو سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:08 ب.ظ http://chasbandegihaye-roohe-ma.blogsky.com/

من میتونم چندتا فیلم خوب بهت معرفی کنم که رو مخی نباشه و میخکوبت کنه...

خوب معرفی نکردی چرا ؟

pink چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:50 ب.ظ

خوبه خوب ادم ناراحت از ژا تلویزیون پا نمیشه

منم اتفاقا اشاره نکردم به خوب بودن یا بد بودنش. گفتم تکرار این موضوع تو اکثر فیلما خسته کننده میشه.

سارا پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:01 ق.ظ http://aminiansara.blogfa.com

اول سلام
دوم اینکه شما که مخالفین چرا می بینین
سوم اینکه پیشنهاد من برای فیلم دیدن فقط فیلمهای غیر هالیوودیه مثل اروپا و اروپای شرقی

سلام. این اصلا استدلال خوبی نیست که چون مخالفی پس نبین . برای بار هزارم میگم که تایید یا رد نمی کنم این نوع فیلمارو. فقط گفتم تکرارش خسته کننده س . اتفاقا اگر دقت کرده بودی نوشتم که چهارمین فیلم رو هم نصفه ول کردم . پس یعنی ندیدم . در مورد سوم هم نمیشه کلی نظر داد. هر دو همه جور فیلم دارن .

جلسه رسمیست پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:15 ب.ظ http://jalase-rasmist.blogsky.com

فیلم خوب؟
شکستن امواج
21 گرم
خسارت
کتابخوان
سکس و فلسفه
امتیاز نهایی
بار هستی
دشت گریان
ماه تلخ
بهار تابستان پاییز زمستان بهار...
زندگی دیگران
زیبا
فهرست شیندلر
شب های عربی
درباره ی اشمیت
افسانه ی 1900
مالنا
بوی خوش زن
رقصنده در تاریکی
شیرین از عباس کیارستمی واقعا شاهکاره
آبی
سفید
قرمز
باریا
و کلی فیلم دیگه.

مرسی که گفتی . خوب فکر کنم همه رو دیده باشم . شاید شب های عربی رو ندیده باشم . بازم فیلم خوب سراغ داشتی بگو.

حسین رها پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:19 ب.ظ http://Www.sabz-raha1.blogsky.com

از لحاظ این که هر دو؛تو کار فیلم هستید!

الیکوبانو پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:01 ب.ظ http://www.elikobanoo.blogsky.com

معمولا فیلمارو نصفه میبینم که خودم براش ته بذارم مفید فایده تره گرچه یه مدتیه فیلم دونیم پر شده ...

نمی فهمم اصلا !

حسین رها جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:04 ب.ظ http://Www.sabz-raha1.blogsky.com

عصر بخیر/

وقت بخیر

الیکوبانو شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:54 ب.ظ http://www.elikobanoo.blogsky.com

مث ته فیلما دیگه

شاید.

الیکو بانو شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:37 ب.ظ

چرا شاید خب ؟ اینبار من نفهمیدم اصلا .

منظورم اینه که شاید مث ته فیلما . شاید یعنی ، همیشه نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد